Morris en Austin gebruikers in Nederland    1.

                        Betonmixers van Bemoti in Tilburg

Takelwagen van Firma Schmid uit Hedel

Austin met eigen opbouwcabine van Brink Amersfoort

               Austin trucks van de Firma Braaij uit Santpoort

Morris  FFK-100 van Jansen Graanhandel uit Vierakker

De Austin van Aardappelhandel Ganzeman uit Geldermalsen ook met eigen opbouwcabine.

                                                                                                                               Austin van Firma Kochx uit Santpoort

Austin  van de Zuider Expresse

                                                                                                                              BMC FJK truck Zuider expresse

Trucks van Zuider Expresse Barendrecht

Austin trucks van de Zuider Expresse

Omdat de kwaliteit van de fabriekscabines in de jaren ‘50 en ‘60 ‘niet al te luxe waren. Leverde Morris/Austin ook trucks  die werden geleverd als “shuttle “chassis.

Dat was een kaal chassis met alleen de vloerplaat en de grille van de cabine, de verdere opbouw werd door een carrosseriebouwer gedaan.

Hier een Morris Truck met een eigen opbouwcabine.

Deze truck was in gebruik bij:

Transportbedrijf 

van Wieren in Bolsward rond 1960.

De Morris FFK met eigen opbouw cabine van de firma van Wieren uit Bolsward

Austin truck van Willem Hiddinga uit Haarlem

Morris truck van firma Bouw uit Nijkerk

                                                             Austin van Fa. Bleumink uit Beltrum

Austin trekker  van Firma Kuil uit De Bilt

Austin van Firma van Hoek uit Amersfoort met een eigen opbouw cabine en laadruimte

Rien Wildemans [junior]uit Gameren bij zijn Austin

De heer Wildemans [Senior] uit Buurmalsen bij zijn Austin

Austin van Firma de Poorter uit Rotterdam ook met eigen opbouw

         Austin 6 K   Trekker uit  1955    met  BP tankoplegger  van 20 ton 

 Bram Beunder bij zijn Austin truck.

In 1955 gefotografeerd aan de Snekertrekweg  in Leeuwarden, met chauffeur  Bram Beunder

Bram reed voor BP en vervoerde huisbrandolie.

 Deze olie moest in de winter op 90  graden Celsius gehouden worden anders kon men dit niet lossen.

Om de olie niet te koud te laten  worden, werd de tanker s’nachts aan  de stoomleiding van een stoomlocomotief gekoppeld  -  Leeuwarden had toen nog een stoomlocomotieven depot  - om op deze manier de olie op temperatuur en vloeibaar te houden.

Een Austin van brandstoffenhandel Kroon uit Hoogeveen 

                                                                                                                                 Morris FFK-100    van Strong Steel Rotterdam

                                                                 Chauffeur Lolle Slippens bij zijn Morris FFK 100 met eigen opbouwcabine

                                                                             van transportbedrijf Combinatie Balk en Omstreken in Balk.

Twee Austin trucks van steenfabriek Te Siepe uit Winterswijk

                                                                                                         De Austin van Jac van Dijk uit Garnwerd

                                                                      Morris FFK 140 van Obe Slippens uit Balk

Austin KDF van Rutges expeditiebedrijf uit Gouda 1960

                                                                                  Austin uit 1956 van Marius Leendertse met kleinzoon   Wim Daarne  op het  spatbord

Austin FGK van boekbinderij De Ruiter uit Zwolle

                                                           Austin van Germ de Boer uit Menaldum

                                                                                     Austin van M. de Vries uit Leeuwarden

              Austin normaal stuur van de Coöp "Ons Belang" uit Wapse.

Maak jouw eigen website met JouwWeb